Convocatòria de subvencions per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears el 2025
Contribuir a la projecció exterior i donar suport econòmic a la mobilitat de les entitats sense ànim de lucre de les Illes Balears que duguin a terme activitats que donin a conèixer, fomentin, difonguin i promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, que es concreten, en particular, en els àmbits que exposa l'article 3 de la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, durant el període comprès entre els dies 16 d'octubre de 2024 i 30 de setembre de 2025, per fomentar l'intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa Formentera, i entre les Illes Balears i la resta del territori de l'Estat espanyol i l'exterior.
Codi SIA
3169978
Persones destinatàries
Associacions, fundacions o qualsevol altra entitat privada sense ànim de lucre, que duguin a terme l'activitat subvencionada, o qui les representa, independentment de la seva residència fiscal, sempre que la finalitat de la subvenció sigui donar a conèixer, fomentar, difondre i promocionar el patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears o els seus portadors i la seva obra.
Termini per a resoldre i notificar
Sis mesos a contar des de l'endemà de l'acabament del termini de presentació de les sol·licituds.
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
D'ofici
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Simplificació documental
Documents relacionats amb el procediment
Tràmits
Presentació de sol·licituds
Requisits
Poden sol·licitar les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:
a) Estar constituïdes com a entitats sense ànim de lucre i disposar d'organització i capacitat suficients i necessàries per garantir el
compliment de l'activitat subvencionada.
b) Estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Estat i la
Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb la documentació que s'estableixen en els apartats 8 i 9 d'aquesta convocatòria.
d) Complir amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, d'igualtat de dones i homes.
Documentació a presentar
Vegeu el punt 9.2 de les bases de la convocatòria, breument:
a) Una còpia dels documents següents:
1r. La targeta d'identificació fiscal
2n. El DNI, NIE, passaport o NIF de l'entitat o de la persona representant.
3r. Un document acreditatiu de la representació legal amb què actua la persona signant de la sol·licitud, el qual ha d'estar
vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
4t. El document constitutiu de l'entitat o l'agrupació, els estatus socials vigents a la data de la sol·licitud, degudament inscrits
en el registre corresponent, i el certificat d'inscripció registral.
b) Una declaració responsable conjunta, signada electrònicament, mitjançant el model normalitzat (annex 3),
c) Un informe explicatiu de l'activitat que s'ha de dur a terme, signat electrònicament, mitjançant el model normalitzat (annex 4)
d) El pressupost detallat del cost total de l'activitat, amb l'IVA desglossat, signat electrònicament, mitjançant el model normalitzat
(annex 5).
e) L'acreditació de la programació o de l'assistència a l'activitat.
f) Els certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Agència
Tributària de les Illes Balears
g) La Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades
Documents relacionats amb el tràmit:
- logotip blanc i negre logotip conselleria de Turisme, Cultura i Esports- Direcció General de Cultura
- Annex 2 sol·licitud
- Annex 5 Pressupost
- Annex 4 Informe explicatiu
- Annex 4 Informe explicatiu
- Annex 3 Declaració responsable
- Annex 5 Pressupost
- logotip color logotip- Conselleria de Turisme, Cultura i Esports- Direcció General de Cultura
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds s'inicia a partir del desè dia hàbil comptador des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (dia 3 d'abril de 2025) i finalitza el 31 de juliol de 2025.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cultura
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176545 - Fax: 971176897
(subvencionspci@dgcultur.caib.es)
Observacions
La declaració de veracitat dades bancàries es pot presentar, si escau, per mitjà del tràmit "presentació de documentació addicional"
Presentació documentació addicional
Requisits
En cas de voler aportar documentació addicional a la sol·licitud
Documentació a presentar
Documents relacionats amb el tràmit:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El mateix que el tràmit de presentació de sol·licituds
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cultura
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176545 - Fax: 971176897
(subvencionspci@dgcultur.caib.es)
Esmena de sol·licitud
Requisits
S'ha de fer per mitjà del tràmit telemàtic corresponent.
Documentació a presentar
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la notificació de deficiències de la sol·licitud.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cultura
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176545 - Fax: 971176897
(subvencionspci@dgcultur.caib.es)
Observacions
Si no es presenten les esmenes s’entendrà que desistiu de la vostra sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists a l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
Acceptació, renúncia o presentació d'al·legacions
Requisits
Proposta de resolució de la directora general de Cultura sobre la concessió, denegació i, si s'escau, inadmissió de subvencions per donar suport a la mobilitat en la projecció exterior de les activitats que promoguin les diferents manifestacions del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears el 2025
Documentació a presentar
- Presentació d'al·legacions: mitjançant el tràmit telemàtic específic.
- Comunicació d'acceptació o renúncia: enviant el model normalitzat de l'annex 6 a l'adreça electrònica subvencionspci@dgcultur.caib.es. L'acceptació s'entendrà produïda automàticament si, en el termini establert, no es fa constar el contrari.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta proposta de resolució en la pàgina web de la Direcció General de Cultura.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cultura
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176545 - Fax: 971176897
(subvencionspci@dgcultur.caib.es)
Observacions
Si no es presenten les esmenes s’entendrà que desistiu de la vostra sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists a l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
Justificació
Requisits
Les entitats beneficiàries han de justificar l'aplicació de la quantitat percebuda i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de la subvenció.
Documentació a presentar
14.2. La subvenció s'ha de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu (annex 7), subscrit per l'entitat beneficiària, que ha de contenir la documentació següent:
a) Una memòria d'actuacions explicativa (annex 8) del compliment de la finalitat de l'activitat subvencionada i de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats duites a terme; el nombre de persones participants; la ruta concreta que s'ha fet, amb l'origen i la destinació de cada trajecte, i el nombre de quilòmetres recorreguts (si s'ha fet el desplaçament en vehicle particular o llogat); els resultats obtinguts, i els ingressos, si s'escau.
b) Una memòria econòmica sobre el cost de les activitats duites a terme, en què consti:
— Una relació classificada de les despeses (annex 9) de l'activitat, amb la identificació de la persona creditora, el número de la factura o document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
— Les factures, que han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre.
La descripció de l'operació ha d'aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació.
A les factures d'allotjament i d'acreditacions o inscripcions, ha de quedar constància de la relació de persones incloses, en concordança amb la memòria explicativa. A les factures de desplaçament, a més de l'indicat anteriorment, ha de quedar constància de l'origen i destinació del trajecte o recorregut. En cas que no sigui possible acreditar aquests detalls, es poden substituir per una declaració responsable del representant de l'entitat en què figurin les persones incloses i es declari que l'import de les factures es correspon amb el nombre de persones de la memòria.
— El justificant de pagament de totes les factures, que pot ser, segons els casos, una còpia dels documents següents:
1r. El comprovant bancari, en el qual figurin les dades següents: les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb l'entitat beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament; l'import pagat; la data del pagament; la identificació del concepte del pagament a fi que quedi identificat el pagament de la factura.
2n. Una còpia del xec nominatiu, el pagaré nominatiu, la lletra de canvi o similar, sempre que estiguin vençuts, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de la subvenció que acrediti el càrrec.
3r. Si el pagament es fa amb targeta de crèdit o dèbit, cal lliurar una còpia del rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la targeta en què figuri l'apunt del càrrec.
4t. Per a les factures d'un import igual o inferior a 200 euros, IVA exclòs, el pagament es pot justificar per mitjà d'un rebut de pagament del proveïdor. En qualsevol cas, s'han d'indicar en el compte justificatiu i s'han d'aportar juntament amb les altres factures.
c) L'acreditació fotogràfica de l'activitat, si s'escau.
d) Un exemplar dels materials gràfics elaborats o editats amb motiu de l'activitat subvencionada, si s'escau.
e) L'acreditació de la programació o de l'assistència a l'activitat referida en el punt 9.2.e), si no s'ha presentat juntament amb la sol·licitud.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
- Justificació (Resolució de concessió i denegació): 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
- Justificació (requeriment esmena): 10 dies hàbils comptadors des del dia següent a la notificació
- Justificació (requeriment presentació): 15 dies hàbils comptadors des del dia següent a la notificació
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cultura
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176545 - Fax: 971176897
(subvencionspci@dgcultur.caib.es)
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General de Cultura
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional